Veelgestelde vragen

veel-bnr
blog-2

Alarmsysteem

Meest gestelde vragen

  1. Welk pakket moet ik kiezen?
    DirectVeilig.nl biedt 3 verschillende pakketten:
    1. Alarmsysteem Instap pakket: gericht op beveiliging
    2. Alarmsysteem Standaard pakket: beveiliging met cameratoezicht
    3. Alarmsysteem Premium pakket: complete beveiliging met camera’s en rookmelders. Indien u het moeilijk vindt om een keuze te maken kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 085-0250087. Onze deskundige adviseurs staan klaar om u te helpen met het maken van het alarmsysteem pakket die het beste bij uw wensen past.
  2. Wat kan ik met de DirectVeilig.nl app?Met de DirectVeilig.nl app kunt u uw alarmsysteem in- of uitschakelen. Daarnaast kunt u het logboek van uw alarmsysteem inzien. Hier ziet u op welke datum en om welke tijden, op de seconde nauwkeurig, de status van uw alarmsysteem is gewijzigd. Indien u in het bezig bent van camera’s, kunt u de beelden eenvoudig raadplegen via de app. Ook kunt u eenvoudig de camerabeelden terugkijken uit het verleden.
  3. Kan ik ook deelschakelingen aanzetten met de DirectVeilig.nl app?Jazeker, dat is inderdaad mogelijk via de DirectVeilig.nl app.
  4. Hoeveel personen kan ik maximaal aanmelden op het alarmsysteem via de DirectVeilig.nl app?
    U kunt maximaal 6 gebruikers aanmelden op de DirectVeilig.nl app.
  5. Kan de DirectVeilig.nl app voor elk mobiel besturingssysteem worden gedownload?
    Nee, helaas niet. De DirectVeilig.nl app is alleen te downloaden voor de besturingssystemen Android en IOS. Voor smartphones met een Microsoft besturingssysteem is de DirectVeilig.nl app helaas niet beschikbaar.
  6. Is de app gratis?
    Jazeker, u kunt de app gratis downloaden in de Appstore of Google Playstore.
  7. Kan ik mijn alarmsysteem op afstand in- en uitschakelen? Jazeker. U kunt het alarmsysteem in- en uitschakelen met de app, op de mobiele telefoon, of met een luxe afstandsbediening.
  8. Kan ik het alarmsysteem meenemen als ik ga verhuizen? Jazeker. Neem contact op met onze klantenservice, 085-0250087, om een afspraak in te plannen. Onze monteurs demonteren het alarmsysteem om het in uw nieuwe pand te installeren.
  9. Kan ik het alarmsysteem overdragen naar een nieuwe eigenaar?
    Jazeker. Neem contact op met onze klantenservice, 085-0250087, de klantenservice zal uw alarmsysteem ontkoppelen en toevoegen op de nieuwe gebruiker.
  10. Hoe lang gaan de batterijen mee?
    Alle componenten bevatten hoogwaardige lithium batterijen en hebben hierdoor een lange levensduur. De batterijen gaan gemiddeld zo’n 5-8 jaar mee. Afhankelijk van de situatie en de plaats waar de sensor geïnstalleerd is.Batterijen kunt u bestellen door te bellen met onze klantenservice via het telefoonnummer 085-0250087.
  11. Bevat het alarmsysteem ook een sirene? Jazeker. Standaard bij ieder alarmsysteem pakket wordt er een draadloze binnen sirene geleverd van 110dB.
  12. Welke sensoren zijn actief als mijn alarmsysteem niet is ingeschakeld? De slimme rookmelders, koolmonoxidemelder, gasmelder en waterlekkage melders zijn altijd actief. Ook wanneer het alarmsysteem niet is ingeschakeld.
  13. Is een rookmelder verplicht in mijn pand? Wij adviseren altijd om rookmelders te plaatsen. Sinds 2003 is het in nieuwbouwwoningen wettelijk verplicht.
  14. Ik heb een huisdier, kan ik dan wel een alarmsysteem nemen?
    Jazeker, geef dit aan bij de monteur. De monteur kan de bewegingsmelders instellen op huisdiervriendelijk.
  15. Kan het alarmsysteem van mijn buren een storing geven bij mijn eigen systeem?Nee. De componenten communiceren via een gecodeerd signaal waardoor het alarmsysteem van uw buren geen storing zal geven met uw systeem of andersom.
  16. Help ik ben een afstandsbediening kwijt. Wat nu? Geen paniek, met 1 druk op de knop ontkoppelt u de afstandsbediening van het alarmsysteem. In het geval u de afstandsbediening terug heeft gevonden, kunt u deze eenvoudig zelf opnieuw aanmelden op het alarmsysteem. Voor de aanschaf van een nieuwe afstandsbediening kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 085-0250087.
  17. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen? Om uw wachtwoord te resetten, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 085-0250087.
  18. Hoe installeer ik de sensoren die ik op een later moment heb besteld?De later bestelde sensoren zullen geïnstalleerd worden door een van de monteurs van DirectVeilig.nl. U hoeft verder niets te doen.
  19. Welke meldkamer?Bij DirectVeilig.nl heeft u de optie om te kiezen tussen een bemande meldkamer en virtuele meldkamer. Uw verzekering kan u vertellen welke meldkamer u dient activeren.
  20. Welke alarmklasse heb ik nodig?Ieder alarmsysteem die geleverd word door DirectVeilig.nl voldoet aan risicoklasse 2 volgens het VRKI. Indien u een hoger risicoklasse nodig heeft voor uw verzekering kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 085-0250087.
  21. Krijg ik extra telefoon of sms-kosten voor alarmmeldingen aangerekend?Nee. Wanneer u een virtuele of bemande meldkamer neemt betaald u niets extra’s, ongeacht het aantal alarmmeldingen per SMS, telefoon of e-mail.
  22. Een sensor van mijn alarmsysteem werkt niet meer. Wat moet ik doen?Waarschijnlijk moet de batterij vervangen worden. Om te controleren of dit het geval is, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 085-0250087.
  23. Wat moet ik doen als ik een probleem heb met mijn alarmsysteem?Belt u in het geval van een technisch probleem gerust met onze klantenservice op werkdagen van 09:00 tot 18:00 uur via telefoonnummer 085-0250087.

Handleiding

Download hier uw handleiding

Opzegging

Wilt u uw opzegging regelen?
  1. Algemene opzegging
    Voor de juiste afhandeling van uw opzegging kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice via het nummer 085 – 025 0087. Onze medewerkers staan u graag te woord over de opzegvoorwaarden en eventuele resterende contractduur.
  2. Opzeggen bij overlijden
    In geval van overlijden heeft u als nabestaande de optie om het systeem volledig over te nemen. Indien u een abonnement heeft en u het systeem niet kunnen wij deze tussentijds beëindigen zonder meerkosten. Voor de juiste afhandeling kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het nummer 085 – 025 0087.

Software / Upgrades

vill-2

Camerasysteem

Meest gestelde vragen

  1. Kan ik verschillende camera’s met elkaar combineren?
    Jazeker dat is mogelijk. U kunt uw pakket eenvoudig samenstellen via de bestelpagina. Daarbij geeft u aan hoeveel binnen en hoeveel buiten camera’s u wilt hebben.
  2. Is het ook mogelijk om een set van 3 of 5 camera’s te bestellen?
    Jazeker, u kunt het pakket eenvoudig samenstellen via de bestelpagina. Standaard zitten er in een pakket 2 camera’s. U bent vrij extra camera’s toe te voegen.
  3. Zijn de prijzen inclusief montage?
    Ja. DirectVeilig.nl levert ten alle tijden alle pakketten inclusief volledige installatie. Dit wordt gedaan door een van onze vakkundige monteurs.
  4. Mag ik beelden bekijken van de openbare weg?
    Dat is toegestaan als op de camerabeelden ook een deel van uw pand te zien is.
  5. Hoe lang mag ik de camerabeelden bewaren?
    Beelden mag u onbeperkt bewaren. De enige voorwaarden is wel dat u aangeeft dat er opnames gemaakt worden. De monteur plaatst ten alle tijden waarschuwingsstickers bij de ingang van het pand.
  6. Hoe kan ik de beelden bekijken?
    U kunt de beelden live bekijken via de mobiele telefoon, laptop, tablet, computer en eventueel via een beeldscherm die op de NVR opnamekast is gemonteerd. Het terug kijken van beelden gaat ook eenvoudig via die diverse apparaten. Daarnaast is het ook mogelijk om de beelden via meerdere apparaten tegelijkertijd te bekijken.
  7. Ik wil geen kabels door mijn woning/pand is dat mogelijk?
    Jazeker. Hiervoor dient een draadloze verbinding set. Per 2 camera’s heeft u 1 set nodig en zal het de verbinding via het stroomnetwerk verleggen. Hiervoor dient een stopcontact in de buurt van de positie van de camera te zijn.
  8. Is de app gebruiksvriendelijk?
    Jazeker! Onze app is zo gemaakt zodat jong en oud er eenvoudig mee om kunnen gaan.
  9. Welke serie past het beste bij mijn wensen?
    DirectVeilig.nl biedt 3 camera pakketten:

    1. Lite Serie; camera’s die voor algemene toezicht bedoelt zijn
    2. Pro Serie; camera’s voor goede herkenning van gezichten
    3. Ultra Serie; camera’s voor uitstekende herkenning van gezichten en kentekens
  10.  Kan ik mijn opname tijd verhogen?
    Dat kan door middel van het uitbreiden van het geheugen.
  11. Kan ik de beelden ook op een cloud opslaan?
    Jazeker, DirectVeilig.nl biedt 2 opties:

    1. 7 dagen cloud opslag
    2. 14 dagen cloud opslag
  12. Mijn verzekering eist een onderhoud aan het camerasysteem, wat nu?Geen paniek, wij bieden een onderhoudscontract aan zodat uw camera’s 2 jaarlijks grondig gekeurd worden.
  13. Hoe is het beeld in de nacht?Flijmscherp. De infrarood zal automatisch aan gaan in de nacht zodat u duidelijk zicht blijft houden. Per camera verschilt de nachtzicht, van 30m t/m 60m. Indien u meer nachtzicht nodig heeft kunt u contact opnemen met onze klantenservice zodat zij met u kunnen meedenken voor een passende oplossing.

Handleiding

Download hier uw handleiding

Opzegging

Wilt u uw opzegging regelen?
  1. Algemene opzegging
    Voor de juiste afhandeling van uw opzegging kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice via het nummer 085 – 025 0087. Onze medewerkers staan u graag te woord over de opzegvoorwaarden en eventuele resterende contractduur.
  2. Opzeggen bij overlijden
    In geval van overlijden heeft u als nabestaande de optie om het systeem volledig over te nemen. Indien u een abonnement heeft en u het systeem niet kunnen wij deze tussentijds beëindigen zonder meerkosten. Voor de juiste afhandeling kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het nummer 085 – 025 0087.

Software / Upgrades

vill-3

Intercom

Meest gestelde vragen

  1. Welke intercom kan ik bestellen?

DirectVeilig.nl werkt met verschillende intercom systemen. Zowel draadloos als bekabeld. Met en zonder camera’s. Om de juiste intercom te bestellen kunt u contact opnemen met onze klantenservice, zij kunnen u hier bij helpen.

  1. Kan ik ook een automatische deur opener krijgen bij mijn intercom?

Jazeker, het is ook mogelijk om meerdere deuren te koppelen aan het systeem. Het slot van de deur moet hier natuurlijk wel de mogelijkheid toe bieden. Indien dit niet het geval is kan dit vooralsnog gerealiseerd worden.

  1. Kan ik ook een melding krijgen op mijn telefoon wanneer ik niet aanwezig ben?

Jazeker, dat is inderdaad mogelijk via de DirectVeilig.nl app.

  1. Wordt het voor mij geïnstalleerd?

Jazeker, alle producten van DirectVeilig.nl zijn inclusief volledige installatie.

  1. Kan de DirectVeilig.nl app voor elk mobiel besturingssysteem worden gedownload?

Nee, helaas niet. De DirectVeilig.nl app is alleen te downloaden voor de besturingssystemen Android en IOS. Voor smartphones met een Microsoft besturingssysteem is de DirectVeilig.nl app helaas niet beschikbaar.

  1. Is de app gratis?

Jazeker, u kunt de app gratis downloaden in de Appstore of Google Playstore.

  1. Kan ik het intercomsysteem meenemen als ik ga verhuizen?

Jazeker. Neem contact op met onze klantenservice, 085-0250087, om een afspraak in te plannen zodat onze monteurs het intercomsysteem demonteren en in uw nieuwe pand te installeren.

  1. Kan ik het intercomsysteem overdragen naar een nieuwe eigenaar?

Jazeker. Neem contact op met onze klantenservice, 085-0250087, de klantenservice zal uw intercomsysteem ontkoppelen van u en toevoegen op de nieuwe gebruiker.

  1. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Om uw wachtwoord te resetten, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 085-0250087.

  1. Wat moet ik doen als ik een probleem heb met mijn intercomsysteem?

Belt u in het geval van een technisch probleem gerust met onze klantenservice op werkdagen van 09:00 tot 18:00 uur via telefoonnummer 085-0250087.

Handleiding

Download hier uw handleiding

Opzegging

Wilt u uw opzegging regelen?
  1. Algemene opzegging
    Voor de juiste afhandeling van uw opzegging kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice via het nummer 085 – 025 0087. Onze medewerkers staan u graag te woord over de opzegvoorwaarden en eventuele resterende contractduur.
  2. Opzeggen bij overlijden
    In geval van overlijden heeft u als nabestaande de optie om het systeem volledig over te nemen. Indien u een abonnement heeft en u het systeem niet kunnen wij deze tussentijds beëindigen zonder meerkosten. Voor de juiste afhandeling kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het nummer 085 – 025 0087.

Software / Upgrades

vill-4

GPS Tracker

Meest gestelde vragen

  1. Is de ritregistratie goedgekeurd door de Belastingdienst?

Jazeker. U kunt de rit registratie 1 op 1 doorzetten naar de Belastingdienst. Dit bespaart u veel moeite omdat iedere registratie automatisch gaat.

  1. Als er na een bepaalde tijd een update is moet ik daarvoor betalen?

Nee, u krijgt altijd alle updates gratis betreft de software van het systeem.

  1. Hoe lang heb ik garantie op mijn volgsysteem?

Zolang uw contract loopt heeft u hier garantie op.

  1. Wie doet de installatie?

De installatie wordt verzorgd door de DirectVeilig.nl monteur. Deze komt bij u op locatie om uw voertuigen te voorzien van een volgsysteem.

  1. Hoe lang duurt het inbouwen van een voertuigvolgsysteem?

Een standaard inbouw duurt ongeveer 45 minuten per voertuig. Wanneer er optionele zaken worden ingebouwd duurt de inbouw doorgaans 30 minute. langer.

  1. Kan ik de voertuigen ook volgen via de telefoon?

Jazeker. U kunt de voertuigen volgen via de telefoon, tablet, laptop of computer.

  1. Als het voertuig gesloten is krijg ik dan alsnog meldingen?

Jazeker. In het voertuigvolgsysteem zit een eigen accu die in werking gaat wanneer het voertuig niet meer actief is.

  1. Wat kan het voertuigvolgsysteem registreren?

Naast dat het voertuigvolgsysteem uw voertuigen volgt en u realtime mee kan kijken waar deze gevestigd zijn heeft deze natuurlijk meer voordelen namelijk:

  • Ritten registratie
  • Realtime KM stand van het voertuig
  • Alarmmeldingen wanneer het voertuig boven een bepaald limit komt
  • Paniekknop melding, wanneer er contact nodig is vanuit het voertuig richting u
  • Brandstofpeil (optioneel), hiermee ziet u hoeveel brandstof er nog in het voertuig zit. U kunt hiervoor ook een melding instellen zodat u hiervan op de hoogte gesteld wordt bij een bepaalde hoeveelheid brandstof.
  • Oliepeil (optioneel), hiermee controleert u wanneer u de olie moet bijvullen. U kunt hiervoor ook een melding instellen zodat u hiervan op de hoogte gesteld wordt bij een bepaalde hoeveelheid olie.
  • Meldingen wanneer het voertuig vertrekt
  • Realtime zien of er deuren open of gesloten zijn (optioneel)
  1. Kan ik ook meerdere voertuigen op 1 monitor zien?

Jazeker, dat is zeker mogelijk. Hierdoor heeft u eenvoudig een overzicht over een aantal voertuigen zodat u/de planners realtime kan controleren waar de voertuigen zich bevinden.

  1. Kan ik ook een aantal voertuigen uitsluiten op 1 monitor?

Jazeker. U selecteert zelf welke voertuigen u toevoegt op het scherm.

  1. Hoeveel gebruikers kan ik aanmaken?

Er zit geen limiet op het aantal gebruikers.

  1. Kan ik voertuigen in het buitenland ook volgen?

Jazeker. Alle voertuigvolgsystemen van DirectVeilig.nl bevatten een EU-dekking. Indien u buiten de EU landen dekking wilt hebben kunt u contact opnemen met de klantenservice.

  1. Moet ik ook kilometerstanden ijken?

Nee, dat is niet nodig. Het voertuigvolgsysteem doet dit automatisch voor u. Deze koppeling is realtime.

  1. Hoe weet ik of alles goed functioneert?

Er wordt continue controles uitgevoerd om te zien of het voertuigvolgsysteem nog wel juist registreert en of deze nog in verbinding staat met de servers.

Handleiding

Download hier uw handleiding

Opzegging

Wilt u uw opzegging regelen?
  1. Algemene opzegging
    Voor de juiste afhandeling van uw opzegging kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice via het nummer 085 – 025 0087. Onze medewerkers staan u graag te woord over de opzegvoorwaarden en eventuele resterende contractduur.
  2. Opzeggen bij overlijden
    In geval van overlijden heeft u als nabestaande de optie om het systeem volledig over te nemen. Indien u een abonnement heeft en u het systeem niet kunnen wij deze tussentijds beëindigen zonder meerkosten. Voor de juiste afhandeling kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het nummer 085 – 025 0087.

Software / Upgrades